سیاست

این وب نوشت برای انتشار اندیشه های سیاسی یک جوینده حقیقت در عرصه سیاست ایجاد شده است. امید است، با نقدها و نظرات راهگشای خود در بهتر شدن آن سهیم باشید.

سیاست

این وب نوشت برای انتشار اندیشه های سیاسی یک جوینده حقیقت در عرصه سیاست ایجاد شده است. امید است، با نقدها و نظرات راهگشای خود در بهتر شدن آن سهیم باشید.

مسعود کریمی بیرانوند

داشتن برنامه و نقشه ی راه از لوازم قطعی موفقیت در هر کاری است و ضرورت این مهم در رابطه با مسئولیت های عمومی دوچندان است. با این حال به نظر می رسد سختگیری در این مورد هم مانند بسیاری از دیگر امور، فقط برای رده های پایین وجود دارد.

به عنوان نمونه یک معلم مدرسه موظف است؛  بودجه بندی سالانه و نمونه طرح درس روزانه خود را در پوشه ی کاربرگ های خود تکمیل نماید و مهم تر این که در ابتدای سال تحصیلی به طور دقیق نحوه تدریس و کلاسداری خود و شیوه ارزشیابی دانش آموزان را به طور شفاف گوشزد کند و مطابق همان برنامه اعلامی در طول سال تدریس و ارزشیابی نموده و نمرات را ثبت کند.

حال چگونه ممکن است مسئولان و مدیرانی که دامنه آثار تصمیمات آنها از یک معلم وسیعتر است، از ارائه برنامه خودداری کنند؟ داشتن تصوری درست از وضعیت موجود و فاصله با وضعیت مطلوب، تعریف اهداف سازمانی و راهبردهایی برای رسیدن به آنها بر اساس نقاط قوت و فرصت از اوّلیات مدیریت است و بدون داشتن طرح و برنامه عملیاتی قدم گذاشتن در وادیِ مسئولیت خیانت است.

جامعه از مسئولانِ تازه منصوب شده، انتظار برنامه ی تحولی دارد و مسئولان در نظام اسلامی موظّف هستند، برنامه هایشان را به طور شفاف ومستمر با مردم در میان بگذارند، تا اطمینان یابند؛ مسئولان بی جهت بر مسند امور تکیه نزده اند و امکان ارزیابی آنها وجود داشته باشد.

متاسفانه مردم در جریان شیوه ی انتصاب مدیران نیستند و نمی دانند چگونه و بر اساس کدام فرآیند این افراد نسبت به دیگران اصلح شناخته شده اند؛ لذا حداقل انتظار می رود دولتمردان پس از مسئولیت با آنها سخن بگویند. متاسفانه در فضای استان چنین چیزی مشاهده نمی شود و مسئولان یا برنامه مشخصی ندارند یا توان اطلاع رسانی ندارند.

افراد مطلع و نخبگان دلسوز باید به صورت منطقی و منصفانه مسئولان را وادار به صحبت کردن و پاسخگویی کنند، چرا که با سکوت آنها پیشرفت خاصی رخ نمی دهد و در کنار ضعف مدیران راه برای انتقادات غیرسازنده و اعتراضات مخالفان هم باز می شود. از صدا و سیمای استان هم توقع می رود برنامه های منظمی با حضور مسئولان، کارشناسان و حضور اقشار مختلف مردم تولید و پخش کند تا این ضعف آزاردهنده از صحنه ی حکمرانی رخت بربندد.

به امید توفیق دولت مردمی آیت الله رئیسی در تشکیل دولت جوان حزب اللهی و زمینه سازی برای تحقق دولت اسلامی.

  • مسعود کریمی بیرانوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی